Materská škola Veľká Lesná: Recenzie a hodnotenia

Výber materskej školy je pre rodičov dôležitým rozhodnutím. Hľadajú miesto, kde sa ich dieťa bude cítiť bezpečne, bude sa rozvíjať a kde mu bude poskytnutá kvalitná starostlivosť. V tomto článku sa pozrieme na recenzie a hodnotenia materskej školy Veľká Lesná, pričom zohľadníme rôzne aspekty, ako sú prostredie, vybavenie, pedagogický prístup a spokojnosť rodičov.

Hodnotenie škôl INEKO: Objektívny pohľad na kvalitu

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) sa venuje hodnoteniu základných a stredných škôl na Slovensku. Ich metodika zohľadňuje výsledky žiakov v celonárodných testoch, mimoriadne úspechy v olympiádach a v prípade stredných škôl aj mieru nezamestnanosti absolventov. INEKO upozorňuje, že rozdiely v hodnoteniach nesúvisia s typom zriaďovateľa (súkromná, cirkevná, verejná) ani s finančnými zdrojmi školy.

INEKO aktualizovalo svoje hodnotenia škôl a doplnilo ich o nové údaje z meraní Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania. V prípade základných škôl doplnili výsledkami žiakov v Testovaní 9 a pri stredných škôl výsledkami písomnej časti externej formy maturít za školský rok 2013/14. Do hodnotenia sa dostali len tie školy, ktoré mali za posledné štyri roky aspoň 80 testovaných/zmaturovaných žiakov a 80 absolventov.

Cieľom INEKO je prezentovať široký okruh informácií o základných a stredných školách pre verejnosť. Veria, že portálom pomôžu rodičom a budúcim žiakom, ale aj samotným školám, pretože dostávajú k dispozícii nástroj na porovnávanie sa a tiež dodatočnú motiváciu k lepším výsledkom.

Je dôležité si uvedomiť, že výsledky písomných maturít nehodnotia kvalitu školy komplexne, ale informujú o výsledkoch dosiahnutých jej žiakmi. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi než je vzdelávací proces, napríklad rozdiely v sociálnom zázemí a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola odovzdala svojim žiakom.

Prečítajte si tiež: Informácie o MŠ Cabaj

Skúsenosti rodičov z Košíc a okolia: Hľadanie ideálnej škôlky

Rodičia z Košíc a okolia zdieľajú svoje skúsenosti s hľadaním vhodnej materskej školy. Jedna z mamičiek hovorí: „Ahoj budúca suseda 😊 mám škôlkara, tak ti viem dať prehľad… Masarykova je naozaj malička, určite skús, niekedy sa uvoľnia miesta. My sme dokonca spadoví, ale malého nám nezobrali dva roky po sebe pre nedostatok miesta, tak sme to vzdali.“ Táto skúsenosť poukazuje na problém s nedostatkom miest v niektorých škôlkach, aj pre deti zo spádovej oblasti.

Ďalej spomína ďalšie možnosti: „Blízko budeš mať tie dve škôlky na Obrancov mieru. Tam nám malého tie nezobrali, aj nám povedali, že tam už spadovo ani nepatríme, ale v jednej, neviem v ktorej z tých dvoch, bola veľmi milá riaditeľka, ktorá mi volala, že ak s tým súhlasím, môže mi presunúť prihlášku do škôlky na Watsonovu. Tá je už ale trošku ďalej .. ale my sme malého už nechali v tej svojej. Alebo skúste Rumanovu, tá je tiež pomerne blízko, prípadne škôlku na Hrnčiarskej.“

Ponúka aj prehľad súkromných škôlok: „Čo sa týka súkromných, tak buď Ťahanovské riadky, ale tam sme sa tiež nevedeli dostať :/ preferovali deti, ktoré tam už maju súrodencov. Na Masarykovej je Lipka. Na Starej bastovej Kreatívna škôlka. Úplne Blízko by ste mali ešte škôlky Zdravé dieťa, len tá je cez rampy v Džungli, čiže aj keď blizko, ale viem si tam predstaviť len cestu autom. Veľká výhoda, že tam veľmi prihliadajú na rôzne intolerancie, alergie a pod. u detí. Veeeeelmi blízko v pešej vzdialenosti je ešte Bubbly, tam by sa naučil aj po anglicky, je to Alešovom nábreží pri Mlynskom náhode, do 5 minút ste tam.“

Materská škola v Hriňovej: Príklad kvalitnej starostlivosti

Materská škola v Hriňovej disponuje 4 triedami, ktoré sa nachádzajú v dvoch samostatných dvojpodlažných budovách prepojených vlastnou školskou kuchyňou. Prešla rekonštrukciou, ktorá zahŕňala hygienické zariadenia, WC, skladové priestory potravín, chodby, predsiene tried na poschodí a izolačky. Pôvodné asfaltové chodníky do budovy vymenila zámocká dlažba. Areál dostal nové oplotenie a vchodové brány.

Každá trieda má samostatné hygienické zariadenia, herňu, spálňu a jedáleň, dve triedy majú spoločnú šatňu na prízemí. MŠ nemá vlastnú telocvičňu a preto sa priestory herne využívajú k rozmiestneniu telocvičného náradia aj k pohybovým aktivitám. Skladové priestory pre učebné pomôcky sú v súčasnosti zaplnené a pociťujeme potrebu ich rozšírenia, napr. montážou vstavených skríň.

Prečítajte si tiež: Iliašovce 155 - materská škola

MŠ má priestranný školský dvor s dostatočnou trávnatou plochou. Chýbajú tienené plochy, ale uskutočnila sa výsadba stromov v spolupráci so zriaďovateľom Mestom Hriňová a rodičmi. Rekonštrukciou prešli obidve pieskoviská a záhradný domček so šmýkačkou (s dôrazom na bezpečnosť). Nátermi boli obnovené všetky stabilné prvky školskej záhrady, bezpečnostná revízia zabezpečila ďalšie využitie detskej lezeckej steny a pohyblivej kladiny. V mesiaci Jún boli nainštalované na obidve pieskoviská tienidlá voči slnečnému žiareniu a ochrane kvalitu piesku voči infektom.

Škola je dostatočne vybavená odbornou a detskou literatúrou, hračkami, rôznorodými učebnými pomôckami a materiálmi didaktickou technikou, digitálnymi technológiami inšpirujúcimi k využívaniu inovačných metód a organizačných foriem, v prospech získavania skúseností prostredníctvom zážitkového a sociálneho učenia. Boli dokúpené nové drevené a plastové stavebnice, puzzle, prešívačky, spoločenské hry, magnetické hry s rôznymi témami. Doplnené boli aj pieskové hračky a lopatky. Zakúpili sme krycie plachty na pieskoviská s využitím na tienenie, vymenený bol aj piesok. V priebehu školského roka bola položená aj dlažba vo vstupných chodbách, zrekonštruovalo sa sociálne zariadenie pre pracovné kuchyne, kompletne boli zrekonštruované schodištia s odpočívadlami. Poskytuje deťom aj zamestnancom príjemné, motivujúce, esteticky upravené a čisté prostredie. Učiteľky dotvárajú interiér výsledkami detskej tvorby ,aktivít školy, tablami. Rodičov aj verejnosť informujeme aj prostredníctvom vlastnej webovej stránky.

Aktivity a vzdelávanie v najmladšej vekovej skupine (2-3 roky)

V školskom roku 2018/2019 pracovali v najmladšej vekovej skupine 2 - 3 ročných detí. K septembru bolo do triedy zaradených 19 detí. Deti pri príchode do materskej školy prechádzali adaptačným procesom, ktorý trval individuálne podľa schopností detí spravidla 3 mesiace. V adaptácii sa snažili vytvoriť pre deti príjemné prostredie. Dôležitými faktormi, ktoré vplývali na plynulú adaptáciu prechodu z rodinného prostredia dieťaťa do materskej školy boli jednotnosť, dôslednosť a trpezlivosť zo strany rodičov a pani učiteliek.

Jednotlivé témy obsahových celkov zo Školského vzdelávacieho programu Jarabinka boli premietnuté do cielených vzdelávacích aktivít a činností v priebehu dňa. Pri plnení vzdelávacích štandardov dominantnou činnosťou práce s deťmi bola hra. Prostredníctvom nej deti hravou formou oboznamovali s prostredím materskej školy, režimom dňa, personálom, ktorý sa o nich stará a taktiež postupne prostredníctvom vychádzok spoznávali okolie materskej školy. Zaradili sme hry na sebapoznávanie, hry na utváranie triedneho spoločenstva a triednych pravidiel. Aktuálne ročné obdobia im poskytovali možnosti na realizáciu hier v prírode, bádateľských aktivít, či vzdelávacích aktivít za účelom aktivácie poznávacích procesov.

V Jesennom období spoznávali rôzne druhy ovocia a zeleniny, vyrábali si ovocné a zeleninové šaláty a šťavy „Dňom Jablka“ si prehĺbili poznatky o správnom stravovaní a zdravom životnom štýle, významne k tomu prispela aj dramatizácia rozprávky “O repke“. Zbierali rôzny prírodný materiál, ktorý im slúžil na spoznávanie farieb, tvarov a taktiež k matematickým či výtvarným činnostiam. Zhotovili si jesenný prírodný kútik. Námetovými hrami „Na lekárov“ deti spoznávali svoje telo, jeho funkcie, ale aj význam starostlivosti o svoje zdravie hlavne prostredníctvom „Dňa zúbkov“. Získali prostredníctvom súťaže dňa ,Zúbkov“ balíčky ústnej hygieny. Bezpečnosť na ceste, správanie na chodníku, upevňovanie poznatkov o dopravných prostriedkoch si overili dopravnými aktivitami na školskom dvore s odrážadlami s použitím reflexných a ochranných prvkov s dopravným značením. Poznatky o živej a neživej prírode deti získavali autentickým zážitkovým pozorovaním a zážitkovým učením v blízkosti rodinných domov, lokality Jarabová a jej okolia. Nezabudli ani na zvieratká v zime, nosili sme im do vyrobených kŕmidiel potravu. Aktívnu komunikáciou rozvíjali v rôznych jazykových hrách prostredníctvom básničiek, riekaniek a pesničiek. Deti si obohacovali slovnú zásobu. Artikulačnými hrami sa snažili rozvíjať správnu výslovnosť , keďže veľká väčšina detí mala problém komunikovať, správne artikulovať, vyjadriť komunikáciou svoje potreby a požiadavky. K príležitosti „Marca - mesiaca knihy“ navštívili mestskú knižnicu, kde sa deti oboznámili s rôznymi literárnymi žánrami, založili si knižný preukaz, vypožičali si obľúbené rozprávkové knihy a čítali si hlavne pred odpočinkom, čo prispievalo k aktívnemu počúvaniu detí a porozumeniu čítaného textu Vzhľadom na rozvíjajúci sa vývin reči častejšie s deťmi využívali rôzne sluchové hry, nabádali deti k aktívnej komunikácii rečňovaniek, dramatizovali rozprávky „Koza rohatá a jež“, „Rukavička“ ,, O repke“.Enviromentálnymi aktivitami a rozprávkami o Špinďúre prebúdzali u detí cit k prírode - čistenie okolia materskej školy, školskej záhrady, zbieranie a triedenie odpadkov s Vláčikom Odpadáčikom, navštívili sme zberný dvor HriňovejProstredníctvom Lesnej pedagogiky zamestnancov Lesov SR sa deti dozvedeli informácie o lese, o starostlivosti o les, rôznych druhoch stromov a zvierat, ktoré v lese žijú. Vyrábali si medaily, odtláčali pečiatky a rozoznávali rôzne druhy semien lesných drevín. Spoločne s lesníkmi vysadili v školskej záhrade stromčeky. Deti spoznávali a pozorovali v námetových hrách rôzne profesie. Ukážku svojej práce im predviedli policajti so psovodmi. Logické myslenie a základy matematiky uplatňovali v jednoduchých matematických hrách s využitím manipulácie s hračkami a predmetmi v triede, didaktickými pomôckami. Sprostredkovali im oboznámenie sa s digitálnou technológiou včielka BEE BOOT, kde si deti zdokonaľovali počiatočné digitálne schopnosti a kompetencie. Deti sa naučili orientovať v priestore vzhľadom na svoju osobu, predmety a hračky v triede, pomenúvali základné farby, tvary vyhľadávali ich v priestoroch triedy. Navštívili IKT Hriňová v ktorom ,mali deti možnosť spoznávať tradičnú regionálnu kultúru, odev a prácu remeselníkov nášho regiónu. V spolupráci so zákonnými zástupcami detí zintenzívniť aktívnu komunikáciu detí, rozvíjať slovnú zásobu, predchádzať včasným diagnostikovaním rečovým poruchám v spolupráci s logopedickou poradňou. Viesť deti k aktívnemu počúvaniu prostredníctvom čítania rozprávok a tým rozvíjať čitateľskú gramotnosť. Utvárať základy uchovávania zvykov a tradícií nášho regiónu prostredníctvom sprostredkúvania ľudových piesní, tradícií .

Prečítajte si tiež: Poslanie MŠ Modra Kráľová

Adaptačný proces detí do MŠ prebiehal u niektorých detí bez výraznejších problémov, deti nadväzovali kamarátske vzťahy s ostatnými deťmi ako i rešpektovali autoritu dospelého. Napomáhali nám k tomu pravidlá triedy v podobe piktogramov, na ktoré sme upriamovali pozornosť v situáciách v triede, ktoré sa vyskytli. Objatím, pri príchode detí do MŠ povzbudzovaním, sme im uľahčovali odpútanie od rodičov a plynulý prechod do prostredia, ktoré nepoznajú. U dvojročných detí bola pozorovaná nepripravenosť na vstup do materskej školy, ich nezrelosť nervovej sústavy spojená s pobytom v materskej škole bol častým dôvodom na plač, vzdor. Individuálnym prístupom sme vytvárali bezpečie pre adaptáciu, posilňovali sme vzájomné vzťahy medzi deťmi a učiteľmi. Pri každodennej činnosti sme využívali vhodnú motiváciu a pochvalu, ktorá uľahčovala spoločné nažívanie v triede, ako aj rešpektovanie autority a pravidiel triedy. Deti sme viedli pri príchode aj odchode s MŠ vhodným spôsobom pozdraviť sa. Zo začiatku nedokázali svoje požiadavky vysloviť prevažne sa domáhali plačom, ale postupne dokázali poprosiť o pomoc, či prejaviť vďačnosť. Hudobné a bábkové divadlá ako ,,Moja záhrada“, „Lienka“, „O škaredom kačiatku“, „Orechové kráľovstvo“, „Palculienka“, „Sen jedného duba“ muzikál v podaní ZUŠ Hriňová ,,Mechúrik a Koščúrik s kamarátmi“, rôzne filmové predstavenia ako aj predstavenia divadla Babadla umocnili u detí emocionálne zážitky a rozvíjali fantáziu a predstavivosť. Všetky akcie či už v období Vianoc, vítanie Mikuláša, pečenie a zdobenie medovníkov, zhotovovanie a zdobenie vianočného stromčeka pri MsKS viedli deti k vnútornej potrebe, prosociálnemu správaniu, empatii. Odovzdávaním darčekov ku dňu Matiek sme u detí umocnili pozitívne zážitky a radosť z obdarovania blízkej osoby. Deti sme prostredníctvom ranného kruhu, kde sme ich od začiatku viedli k ohľaduplnosti, spoločnému nažívaniu, osvojovaniu si primeraných spôsobov správania a postupnému začleňovaniu sa do kolektívu a podriaďovaniu sa jeho pravidlám. Pri neúspechoch sme sa snažili deti povzbudiť, pochopiť ich emócie , usmerniť ich. Deti postupne dokázali prejaviť pozitívne citové prejavy, ustupovali konfliktné situácie , v ktorých sme sa spolu s deťmi snažili o kompromis. Opisom situácií sme deti viedli k ospravedlneniu sa pri nevhodnom správaní. Využívali sme relaxačné kútiky v triede na regeneráciu detí. Prostredníctvom psychologickej podpory detí , citového prelaďovania sme vytvárali pozitívnu atmosféru v triede, ktorá prispela utužovaniu kolektívnych vzťahov v triede.

Realizovať adaptačný program, uľahčiť vstup nových detí do kolektívu formou (ranný kruh, prosociálne hry), psychologickou podporou, pozitívnym prijímaním detí, vytváraním atmosféry pokoja a individuálneho prístupu k deťom. Prosociálnymi aktivitami a hrami odstraňovať konfliktné situácie, dbať na dodržiavanie pravidiel v triede. Vštepovať deťom lásku k ľudovým tradíciám zvykom našich predkov a regiónu.

V hrubej motorike sa sústredili na zvládanie a samostatnosť pri hygienických návykoch a sebaobslužných činnostiach ako je obliekanie, vyzliekanie, správne obúvanie. Deti z domáceho prostredia mali tendenciu tieto činnosti nevykonávať z dôvodu, že rodičia ich vykonávajú za nich. Zaznamenali sme ju prevažne u mladších detí. Pri stolovaní sme sa zamerali na správne sedenie pri stole, udržiavanie čistoty okolo seba, správne používanie lyžice a vidličky a pitie z pohára, kde bol problém u niektorých, pretože používajú fľaše. Deti dokázali vydržať počas spánku suché, u mladších detí bolo potrebné upozorňovať na potrebu. Dosť často sa nám stávalo, že deti neudržali moč aj stolicu. Bolo potrebné pri hygiene im pomáhať spočiatku sa samé nedokázali umyť a utrieť si ruky. Pri používaní sociálnych zariadení jedno dieťa malo problém používať záchod, malo psychické zábrany.

Hrubú motoriku rozvíjali aj pri zdravotných cvičeniach, pohybových hrách, sezónnych činnostiach ako napr. v zime kĺzanie na klzákoch, ktorými sme priaznivo ovplyvňovali náladu detí aj metabolizmus, čo prispelo k dobrej nálade detí počas celého dňa. Tanečnými prvkami podľa rytmu hudby ,, Fíha Tralala“, Žabka Bupi , CHA CHA si deti zdokonalili zmysel pre estetické pohybové stvárnenie a sluchové vnímanie. Využili sme prvky na školskom dvore na zdokonalenie pohybových schopností. Každodennými vychádzkami prispeli k zdokonaleniu koordinácie pohybov aj v náročnejších terénoch. U niektorých detí sme zaznamenali ťažkopádnu koordináciu pohybov, motoriky. Často padali neudržali rovnováhu v sťaženom teréne, bolo potrebné venovať im zvýšenú pozornosť. Jemnú motoriku každodenne rozvíjali v hrách a aktivitách (modelovanie, trhanie papiera, lepenie ,manipulácia s nožničkami, navliekanie korálok, vyšívanie farebnými špagátikmi, vkladanie farebných tvarov a kolíkov). Tvorili sme produkty lepením , kreslením, maľovaním z papiera, prírodnín, odpadového materiálu. V grafomotorických činnostiach sme sa učili držať grafický materiál, a správne ho používať prostredníctvom pracovných listov zameraných na grafomotoriku.

Zdokonaľovať sebaobslužné činnosti ( obúvanie, obliekanie, vyzliekanie.) Samostatne používať sociálne zariadenie a viesť ich k správnym hygienickým návykom. Uplatňovať samostatnosť pri stolovaní, správne používať lyžicu a vidličku , pitie z pohára. Dodržiavať čistotu seba a vo svojom okolí. Využívať vhodný grafický materiál na zdokonalenie jemnej motoriky, rôzne edukačné hry na jej upevnenie.

Rodičia aktívne spolupracovali pri adaptačnom procese detí. Prostredníctvom informačných oznamov sprostredkúvali informácie, poradenstvo z hľadiska prevencie a psychohygieny detí. Nie všetci rodičia prijímali poradenstvo o svojich deťoch pozitívne. - Zrealizovať deň otvorených dverí 4. 11.

Aktivity a vzdelávanie v skupine 3-4 ročných detí

V školskom roku 2018/2019 pracovali so skupinou 3-4 ročných detí. Do triedy bolo zapísaných 20 detí, z toho 17 detí nastúpilo začiatkom šk. roka a tri deti pribudli v mesiacoch apríl a máj. Vekové zloženie detí bolo prevažne 3-4 roky, z toho pri nástupe do materskej školy 2 deti ešte nedovŕšili vek 3 rokov. Novoprijaté deti, ktoré ešte nenavštevovali žiadnu MŠ prešli plynulou adaptáciou. Jedno dieťa navštevovalo MŠ na pol dňa, ostatné deti boli prijaté na celodennú dochádzku do MŠ. Elementárne základy kľúčových kompetencií, praktických návykov v tejto oblasti posilnili akcie a aktivity realizované v spolupráci s logopedickou poradňou prostredníctvom hier s rečou, riekaniek, básničiek, dramatizácie rozprávok „O veľkej repe, Domček, domček, kto v tebe býva?, O kozliatkach“. Poznatky v oblasti prírody, rôznych druhov stromov a zvierat sa dozvedeli prostredníctvom aktivít „Lesnej pedagogiky“, ktoré im sprostredkovali zamestnanci lesov SR. Počas festivalu „Folklór a tradície“ deti mohli nahliadnuť do sveta výroby drevených šindľov.

Škôlka na farme: Alternatívny prístup k vzdelávaniu

Myšlienka založiť Farmu na dvore vznikla v roku 2018, po dlhom premýšľaní, ako deti znovu vtiahnuť do dedinského prostredia, spojiť deti s prírodou, zvieratami a priblížiť im starostlivosť o nich.

Po štúdiu pedagogiky Márie Montossori pre vek 0-3 roky v Prahe sa rozhodla tomuto smeru aj smerovaniu vo výchove najďalej venovať. Medzi tým sa k tomu pridala myšlienka založiť „kontaktnú farmu“ pre deti.

Na svojej životnej ceste si praje, aby deti pocítili pozitívnu zmenu vo výchove a vzdelávaní. Práve preto je otvorená alternatívnym pedagogickým prístupom a smerom. Vyštudovala učiteľstvo pre predprimárne a primárne vzdelávanie (Prešovská univerzita v Prešove). Myslí, že vzdelávanie detí nie je práca ale je to životné poslanie. A chce byť sprievodcom detí na ich ceste za vzdelávaním a preto je veľmi rada súčasťou Farmy na dvore . Myslí si, že je veľmi dôležité u detí rozvíjať nielen vedomosti ale najmä ich zručnosti a schopnosti. Od útleho detstva trávila veľmi veľa času v prírode, no najmä so zvieratami, to formovalo jej osobnosť a cestou akou sa chce poberať. Jej životným cieľom je u detí podporovať pozitívny vzťah k prírode, objavovať ju a spoznávať jej krásy. Ak majú deti chrániť prírodu, ochraňovať ju, starať sa o ňu musia ju najskôr milovať a tráviť v nej veľa času. Vo výchovno - vzdelávacom procese sa snaží využívať prvky lesnej pedagogiky, ktoré sa prirodzene spájajú s lesom, prírodou, zvieratami a našim životom v prírode.

Do práce to nemá ďaleko a tak to zvláda každý deň na bicykli. Každý rodič, chce mať dieťa v najlepšej škôlke a my nie sme výnimkou 🙂 sme radi, že sme takú našli. Táto je situovaná pri farme, kde majú deti denno-denne kontakt so zvieratkami, pestujú si pozitívny prístup k prírode a zodpovednosti za ňu. Keďže som mala možnosť podstúpiť v septembri adaptáciu s dcérou, trošku som zažila, ako to v škôlke funguje a veľmi chcem pochváliť prístup učiteliek ku detičkám, je treba spomenúť, že kladú dôraz na individualitu jednotlivcov a sú veľmi trpezlivé, no zároveň pristupujú zodpovedne k svojej práci. Ďalšia podstatná vec, čo nám na škôlke vyhovuje, je pestrá, vyvážená a chutná strava. Láskavý, ľudský prístup, pohyb /hlavne pobyt vonku/, zdravá strava boli NÁROKY na škôlku pre naše dieťa. Bolo to náročné. Nájsť všetko na jednom mieste a po blízku nášho bydliska. Podarilo sa nám nájsť, aj keď je potrebné TAM cestovať. Zdravie a celkový vývin dcérky je prednejší ako nepohodlnosť. Túto lesnú škôlku odporúčam všetkým, ktorý majú podobné nároky pre svoje dieťatko. A ako bonus pre dcérku, ktorá miluje zvieratá je FARMA NA DVORE ako stvorená. Detičky vidia zvieratká nielen na obrázkoch v knižke, ale aj naživo. S možnosťou kontaktu čiže kŕmenia, hladkania, vozenia sa na poníkovi.

Škôlka na farme je to najlepšie miesto, aké sme mohli pre nášho 2,5 ročného neposedka vybrať. Pôvodne sme hľadali škôlku v ktorej by synček absolvoval adaptačný program a hlavnou podmienkou bolo, tráviť veľa času na čerstvom vzduchu a zdravé stravovanie. Netušili sme však, že škôlka na farme nadchne synčeka natoľko, že sa do nej bude pýtať každý deň. V priebehu pár týždňov boli badateľné prvé zmeny a pokroky v jeho správaní, komunikácii ale aj v bežných denných aktivitách a samoobslužných činnostiach . Aj vďaka skvelej a hlavne ľudskej komunikácii medzi pedagógom a rodičom, odbornému prístupu a skúsenostiam sa dokázal za krátky čas synček dobrovoľne vzdať cumlíka a plienky na spanie. Škôlka na farme je preto skvelá alternatíva v rámci individuálneho rozvoja dieťaťa, kde sa deti dozvedia veľa nového vždy zaujímavou a pútavou formou. Zároveň si upevňujú základy v starostlivosti o zvieratká a učia sa láske k prírode. Prioritou pri hľadaní „materská škola Prešov“ bola pre nás strava vhodná pre detičky. Aj napriek tomu, že do škôlky treba “dochádzať”, nemenili by sme, skvelé učiteľky, rôznorodé aktivity, dennodenný pobyt vonku, pri zvieratkách… Touto materskou školou sme chceli “iba preklenúť” obdobie dcéry pokiaľ nedovŕši 3 roky.

tags: #materská #škola #veľká #lesná #recenzie