Hotelové podmienky pre ubytovanie neplnoletých osôb: Čo potrebujete vedieť

Ubytovanie v hoteloch je bežnou súčasťou cestovania, či už ide o dovolenku, služobnú cestu alebo víkendový pobyt. Avšak, ak cestujete s deťmi alebo ste neplnoletý a plánujete sa ubytovať sám, je dôležité poznať podmienky, ktoré hotely uplatňujú. Tento článok vám poskytne komplexný prehľad o tom, čo potrebujete vedieť o ubytovaní neplnoletých osôb v hoteloch, s dôrazom na legislatívu Slovenskej republiky a štandardné hotelové postupy.

Všeobecné obchodné podmienky a ubytovací poriadok

Ubytovanie klientov v hoteloch na Slovensku sa riadi platnou legislatívou a všeobecnými obchodnými podmienkami (VOP), ktorých neoddeliteľnou súčasťou je ubytovací poriadok. Ubytovaný hosť prijíma ubytovací poriadok ako zmluvnú podmienku ubytovania a je povinný dodržiavať jeho ustanovenia. Hostia sú povinní sa s týmto ubytovacím poriadkom riadne oboznámiť, pričom neznalosť ubytovacieho poriadku neospravedlňuje. Ubytovací poriadok je zvyčajne zverejnený na recepcii hotela.

Tieto všeobecné obchodné podmienky platia pre zmluvy o prenájme hotelových izieb na ubytovanie, pre zmluvy o prenájme konferenčných a banketových miestností a miestností hotela za účelom realizácie podujatí, ako aj pre všetky ďalšie služby vykonávané pre hosťa a pre dodávky hotela. Iné obchodné a zmluvné podmienky pre hosťa sa použijú iba vtedy, ak boli výslovne vopred písomne zmluvnými stranami dohodnuté a výslovne sa dohodla ich prednosť pred týmito VOP.

Zmluva o ubytovaní vzniká prevzatím žiadosti hosťa hotelom. Zmluvnými stranami sú hotel a hosť. Pri objednávke treťou osobou zodpovedá táto tretia osoba voči hotelu spolu s hosťom spoločne a nerozdielne ako spoludlžník za všetky záväzky vyplývajúce zo zmluvy, pokiaľ sa hotelu nepreukáže, že záväzky preberá len hosť. Akýkoľvek podnájom alebo ďalší nájom miestností, ako aj ich používanie na iné účely ako na ubytovanie, vyžadujú predchádzajúci písomný súhlas hotela.

Prihlásenie a identifikácia hosťa

Hotel môže ubytovať iba hosťa, ktorý je riadne prihlásený. Hosť sa prihlasuje na recepcii hotela ihneď po svojom príchode. K prihláseniu je hosť povinný predložiť pracovníkovi hotela svoju identifikačnú kartu, cestovný pas, alebo iný platný doklad totožnosti v zmysle zákona č. 253/1998 Z. z. o hlásení pobytu občanov SR v registri obyvateľov SR v platnom znení a v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

Prečítajte si tiež: Seminar Hotel Park: Manažovanie materskej školy

Každý hosť, ktorý nie je štátnym občanom Slovenskej republiky (ďalej ako „Cudzinec“), je povinný v zmysle zákona č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov v znení neskorších právnych predpisov, vyplniť a odovzdať na recepciu úradné tlačivo o hlásení pobytu predložené hosťovi pri príchode pracovníkom hotela, pričom všetky požadované údaje je hosť povinný uviesť pravdivo a úplne.

Špecifické podmienky pre neplnoleté osoby

Hoci všeobecné podmienky ubytovania platia pre všetkých hostí, pri ubytovaní neplnoletých osôb môžu hotely uplatňovať špecifické pravidlá a požiadavky. Tieto môžu zahŕňať:

  • Súhlas zákonného zástupcu: Hotely často vyžadujú písomný súhlas zákonného zástupcu (rodiča alebo poručníka) pre ubytovanie neplnoletého hosťa bez sprievodu dospelej osoby. Tento súhlas môže byť overený telefonicky alebo prostredníctvom notárskeho overenia.
  • Vekové obmedzenia: Niektoré hotely majú stanovené minimálne vekové obmedzenia pre samostatné ubytovanie. Napríklad, hotel môže vyžadovať, aby hosť mal minimálne 16 alebo 18 rokov na to, aby sa mohol ubytovať bez sprievodu dospelej osoby.
  • Zodpovednosť za škodu: Zákonný zástupca neplnoletej osoby je zodpovedný za škody spôsobené neplnoletou osobou na majetku hotela. Hosť taktiež zodpovedá aj za škody spôsobené osobami, ktoré sa nachádzajú v priestoroch ubytovacieho zariadenia a pobyt im tam umožnil hosť.
  • Obmedzenia služieb: Hotel môže obmedziť prístup neplnoletých osôb k určitým službám, ako je napríklad konzumácia alkoholických nápojov alebo vstup do wellness centra.

Dôležité ustanovenia ubytovacieho poriadku

Ubytovací poriadok hotela obsahuje množstvo dôležitých ustanovení, ktoré sa týkajú všetkých hostí, vrátane neplnoletých osôb. Medzi najdôležitejšie patria:

  • Čas ubytovania a odhlásenia: Hosť používa izbu v čase, ktorý bol s hotelom dohodnutý. Ak nebol čas ubytovania vopred dohodnutý, uvoľní hosť izbu najneskôr do 10,00 hodiny posledného dňa pobytu. Ak tak neurobí v stanovenom termíne, hotel mu môže účtovať pobyt za nasledujúci deň.
  • Zodpovednosť za veci: Hotel zodpovedá za veci vnesené klientom do ubytovacieho zariadenia, ako aj za škodu na odložených veciach jedine v tom prípade, pokiaľ tieto veci boli uložené na mieste k tomu vyhradenom, maximálne však do výšky 334,- €.
  • Návštevy: Hosť prijíma návštevy v spoločenských priestoroch hotela. Tento ubytovací poriadok je záväzný pre všetky návštevy na izbách. Hosť, ktorý si ubytovanie rezervoval a na izbe je ubytovaný, je zodpovedný za jeho dodržiavanie osobou, resp.
  • Nočný kľud: V čase od 22:00 - 06:00 hod. je nočný kľud. V prípade porušenia tohto nariadenia, po opakovanom upozornení pracovníkom recepcie, príp.
  • Mini bar: Ak hosť využil ponuku minibaru na izbe, je povinný zaplatiť za konzumáciu najneskôr v deň odchodu z ubytovacieho zariadenia.
  • Poškodenie zariadenia: Ak hosť akýmkoľvek spôsobom znehodnotil alebo poškodil zariadenia hotela je povinný to nahlásiť na recepcii hotela ihneď, najneskôr v momente svojho odchodu. Je na prevádzkovateľovi hotela, akým spôsobom bude riešiť náhradu škody od zodpovedného hosťa.
  • Zvieratá: Hotel ubytuje zviera, ktoré si hosť dovedie len po preukázaní jeho bezchybného zdravotného stavu. Cena za umiestnenie zvierat sa účtuje na základe dohodnutej ceny. Zvieratá sa nesmú nechať odpočívať- ležať na lôžku alebo ostatnom zariadení, ktoré slúži na odpočinok hosťa. Hosť/ majiteľ alebo osoba, ktorá zviera doprevádza zodpovedá za dodržiavanie nočného kľudu v dobe od 22:00- 6:00 hod.
  • Požiarny poriadok: V ubytovacom zariadení je na viditeľnom a ubytovaným hosťom prístupnom mieste vyvesený požiarny poriadok, evakuačný plán a označenie smeru evakuácie z hotela.
  • Dodržiavanie poriadku: Klient je povinný dodržiavať ustanovenia tohto ubytovacieho poriadku od momentu, kedy si prenajal izbu.
  • Zásielky: Ubytovacie zariadenie podľa osobitých predpisov prijíma zásielky adresované hosťom ubytovaným alebo hosťom, ktorí majú ubytovacie služby objednané.
  • Parkovanie: Hotel ponúka svojím hosťom parkovanie.
  • Platba: Individuálny klient alebo sprievodca pri skupinových zájazdoch je povinný na požiadanie pred začatím pobytu uhradiť zálohovú platbu za dojednané ubytovacie a ďalšie služby, a to v hotovosti, bankovým prevodom alebo prostredníctvom kreditnej karty. Klient, ktorý uhradil cenu dojednaných služieb vopred, je povinný pri ubytovaní sa (check-in), poskytnúť údaje o svojej kreditnej karte. Hotel garantuje nezneužitie informácií z kreditnej karty.
  • Ochrana osobných údajov: Klient súhlasí, aby hotel v súlade so zákonom č. 52/1998 Z.z. o ochrane osobných údajov spracoval jeho údaje. Poskytnuté osobné údaje klienta môže hotel spracovávať výlučne v súvislosti s poskytovaním ubytovacích a ďalších služieb a u cudzincov tiež pre potreby cudzineckej polície.

Zodpovednosť hotela a hosťa

Hotel zodpovedá za škodu spôsobenú na vnesených alebo odložených veciach podľa ustanovení § 433 a nasl. Občianskeho zákonníka. Hotel neposkytuje trezor pre hostí a nie je zodpovedný za zabudnuté a stratené veci v priestoroch hotela. Hotel nezodpovedá za akékoľvek škody, ktoré boli spôsobené hosťovi mimo areálu hotela. Pri ochorení alebo zranení hosťa Hotel zabezpečí poskytnutie lekárskej pomoci, prípadne prevoz do nemocnice.

V izbe a ani v spoločenských priestoroch Hotela nesmie Hosť bez súhlasu vedenia Hotela premiestňovať zariadenie, robiť úpravy a akékoľvek zásahy do elektrickej siete alebo iné inštalácie. V priestoroch Hotela, najmä, nie však výlučne na izbe, nesmie Hosť používať vlastné elektrické spotrebiče s výkonom nad 1000 Wattov. Pred odchodom z Hotela je Hosť povinný na izbe a príslušenstve k izbe zhasnúť svetlo, uzavrieť vodovodné kohútiky, zatvoriť dvere a kľúč od izby odovzdať na recepcii a nahlásiť konzumáciu z „mini baru“.

Prečítajte si tiež: Alternatívy k noseniu detí vpredu

Z bezpečnostných dôvodov sa neodporúča ponechávať deti do 10 rokov bez dozoru dospelých, a to ani v izbe a ani v ostatných spoločenských priestoroch Hotela. Hosť nesmie vnášať do izby alebo iných, nie na to určených priestorov, lyže, snowboardy, sane, klzáky, bicykle a ostatné hnuteľné vecí im obdobné. V čase od 22.00 hod. do 7.00 hod. musí Hosť dodržiavať nočný kľud. Fajčenie je povolené len vo vyhradených vonkajších priestoroch Hotela. V izbách a aj na balkónoch platí prísny zákaz fajčenia. V Hoteli je prísne zakázané užívať akékoľvek omamné a psychotropné látky. Hosť je povinný odpad dávať výlučne do vyhradených nádob. Hotel nezodpovedá za úrazy pri programoch na voľný čas akéhokoľvek druhu, ibaže by Hotel konal hrubo nedbanlivo alebo úmyselne.

Za škody spôsobené na zariadení resp. inventári Hotela zodpovedá Hosť podľa príslušných platných právnych predpisov. V prípade poškodenia alebo zničenia majetku Hotela je Hotel oprávnený na náhradu škody v nadobúdacej hodnote zničeného inventára. V prípade spôsobenej škody Hosťom na majetku Hotela, je Hosť povinný uhradiť náhradu vzniknutej škody najneskôr v deň skončenia pobytu v Hoteli pri vyúčtovaní ubytovania a služieb, alebo na základe faktúry. V prípade, ak Hosť odmietne uhradiť vzniknutú škodu, je Hotel oprávnený účtovať Hosťovi zmluvnú pokutu vo výške 0,1% denne z dlžnej sumy za každý deň omeškania.

Storno podmienky

Storno podmienky, pri stornovaní pobytu alebo akcie zo strany Hosťa, ak sa obe strany nedohodnú inak, sú nasledovné:

  • Individuálni klienti: Hosť môže zrušiť rezerváciu bezplatne do 48 hodín pred príchodom. Hosť zaplatí 100% ceny prvej noci v prípade zrušenia rezervácie v dobe kratšej ako 48 hodín pred príchodom.
  • Organizované skupiny: Storno viac ako 60 dní pred termínom akcie: bez poplatkov. Storno 60 - 30 dní pred termínom konania akcie: 15% z celkovej čiastky za objednané služby. Storno 30 - 15 dní pred termínom konania akcie: 25% z celkovej čiastky za objednané služby. Storno 15 - 7 dni pred termínom konania akcie: 50% z celkovej čiastky za objednané služby. Storno 7 - 3 dni pred termínom konania akcie: 75% z celkovej čiastky za objednané služby. Storno v čase menej ako 72 hodín - poplatok vo výške 100 % z celkovej ceny stornovaných služieb.

Hotel je oprávnený od zmluvy mimoriadne odstúpiť najmä v prípadoch: vyššia moc alebo iné okolnosti, za ktoré Hotel nezodpovedá a ktoré robia splnenie zmluvy nemožným; izby boli rezervované za uvedenia zavádzajúcich alebo nesprávnych údajov podstatných skutočností; Hotel má opodstatnený dôvod na domnienku, že využitie hotelových služieb zo strany Hosťa by mohlo ohroziť bezproblémovú prevádzku poskytovania služieb, bezpečnosť alebo vážnosť a dôveryhodnosť Hotela na verejnosti a v spoločenskom prostredí. Pri odstúpení od zmluvy zo strany Hotela nevzniká Hosťovi žiaden nárok na náhradu škody.

Prečítajte si tiež: Diagnostika ABKM u 6-mesačného dieťaťa

tags: #hotel #v #ktorom #nemusi #byt #dieta